
Geschreven door: Jesse Warmerdam
Samsung heeft inmiddels een aardige reputatie. Zo is de Zuid-Koreaanse fabrikant al meerdere malen betrapt op het stelen van patenten, en werd nu ook betrapt op het liegen over verkoopcijfers. Ook werd de fabrikant betrapt op het betalen van mensen om negatieve reacties over producten van rivalen achter te laten.
Samsung heeft inmiddels een aardige reputatie. Zo is de Zuid-Koreaanse fabrikant al meerdere malen betrapt op het stelen van patenten, en werd nu ook betrapt op het liegen over verkoopcijfers. Ook werd de fabrikant betrapt op het betalen van mensen om negatieve reacties over producten van rivalen achter te laten.
De marketingtechnieken van Samsung blijken weer niet waterdicht te zijn; interne documenten laten zien dat Samsung met opzet Wall Street investeerders heeft bedrogen. Alsof dit niet genoeg is, blijkt ook dat het ook analisten heeft misleden. Samsung loog in dit geval over de verkoop van Galaxy-tablets, waardoor het probeerde de analisten een perceptie te geven dat de iPad zijn marktaandeel aan het verliezen was.
Met dank aan Apple, die een document uit februari 2012 vrijgaf met betrekking tot de patentstrijd, werd duidelijk dat de verkoop van de Galaxy-tablets nog slechter waren dan de meeste e-readers.
Met dank aan Apple, die een document uit februari 2012 vrijgaf met betrekking tot de patentstrijd, werd duidelijk dat de verkoop van de Galaxy-tablets nog slechter waren dan de meeste e-readers.
Zoals in de grafiek hierboven te zien is, liggen de verkopen van de iPad in de VS bijna twintig keer hoger dan de verkopen van de Samsung Galaxy-tablets. Wereldwijd lag dit nog hoger: ongeveer 30 miljoen iPads in vergelijking tot 1,5 miljoen Galaxy's.